28 ноември 2016

Да бъдеш търговец

икономика, решения, пари, валута, инвестиция, търговдия, търговец
Силата на парите
От малък знаех, че ще бъда търговец. Всичко започна с режима на тока и разочарованието, когато не можеш да изгледаш Градът на капитала. Детството премина в симбиоза със семейния бизнес, когато домът ти се превръща в магазин.

Интересно ми е да съм страничен наблюдател на това как друг търговец разговаря и представя своите продукти или услуга. Интонацията, стойката, жестовете с ръце. Какъв ли подход ще използва? Дали ще успее да разбере всъщност от какво се нуждаем? Задава ли въпроси? Изобщо слуша ли ни или само говори и говори.

Оставям и търговците по телефона да ми разкажат предложението си. Често ми е досадно. Особено когато ти се обадят от call център. Изговарят ти 200 думи в минута и нито един въпрос. Понякога толкова дълго, че можеш да забравиш собствения си глас. "Ало, тук ли сте?" - питат отсреща.

Уважавам потенциалните клиенти, които ме приемат, когато ги посетя без предварителна уговорка. Защото и те също са търговци. Продават своя продукт или услуга. А аз съм влязъл директно при тях. Мога да бъда техен клиент. Още в този момент. Ако ли не - утре. Или да ги препоръчам на приятел. Само защото са отделили 5 минути и са били положително настроени.

Други подхождат много пренебрежително. Някои дори могат да те обидят. А ти си непознат човек за тях. Нищо не знаят за теб. Но те отпращат или недопускат. Тяхното отношение. Тяхното човешко отношение.

А парите имат сила. Моите пари ще дадат силата на тези, които ги получат. Ще произведат повече, или ще подобрят още услугите си.

Аз съм търговец и ще подкрепя тези търговци, които заслужават. ще дам парите си там.


Няма коментари:

Публикуване на коментар