12 май 2009

На ribolov за safrid - голям улов!

рибар, риболов, гумена лодкаТова е една от малкото снимки, които имам направени в лодката - нямаше време за снимки, яко риба в морето!

Отдавна с брат ми не сме хващали толкова много риба. За някои хора 7 кг. сафрид ще им се стори малко, но за нас беше предостатъчно. Все пак става въпрос за 275 сафрида! И всичко това уловено в рамките на 6 часа в неделята, 10 Май.

Още през изминалия ден с брат ми гледахме с влажен поглед от брега стотиците лодки, моторници, и пояси в морето, как навярно ловят сафрид. При условието, че само на плажа на Почивка имаше поне 50 лодки, а и на Галата беше мрачно морето от лодки, красноречиво означаваше, че морето бъка от риба. За съжаление в събота бях на работа, а и в предишния ден нямах тази информация.

Въпреки че в неделя имах служебен ангажимент успях да се освободя и с брат ми от не прекалено много рано, към 8:30ч бяхме вече във водата. Готино време - няма вълни, чисто море, духаше, но не беше притиснително. Лодката ни е малко смахната, китайска от МЕТРО, марката е INTEX EXCURSION 5 - има място за какво ли не, с гребла е, но проблема е че е големичка и в зависимост от посоката на вятъра е опасно с нея - може да те издуха навътре. За късмет брат ми е як пич и гребе като двигател 4 конски сили! :)

В началото сафрида срамежливо се обаждаше, покрай него и меджита. Направи ми впечатление обаче колко е едър - приятна големина за солидно хапване. Ние си ловяхме малко по малко. Но по едно време, може би след два-три часа сафрида се обади - беше навлязъл пасаж от сафрид и само пускаш чепарето до лодката, оловото стига до дъното, дигаш и вече си закачил няколко сафрида. На брат ми чепарето не беше много читаво, имаше само 5 куки. Ако бяхме с добри чепарета - повече от 7 кг. щяхме да уловим! И така в продължение на час - пускаш, вадиш, пускаш, вадиш - голям кеф и голям зор - аз щото съм кекав и дясната ми ръка бая ме заболя от въдицата - тежка заради сафрида, а и китката ми се натовари заради постоянната чупка. Майната му на болката, продължих да хващам риба дори когато брат ми си дремваше в лодката.

Резултата обаче беше много приятен. Колкото прясна риба ядохме - изядохме. Другото в хладилната камера, за да ни напомня по-късно за успешния улов. Септември месец може би пак ще има сафрид, този уикенд който идва също - ама знае ли човек какво ще е времето тогава. Всичко е късмет. Някъде из риболовните форуми четох, че други хора в същия ден са ходили на други места около Варна, но не са хванали толкова риба, колкото ние всички, които чакалихме на 4-та буна.

По-долу можеш да видиш как изглежда кухненска лята мивка пълна със сафрид!

Да ти е сладко! А, наздраве! Аз пия Шуменско! :P

порция сафрид, риба, морски риболов275 сафрида


Няма коментари:

Публикуване на коментар