10 октомври 2011

Онлайн поръчка на снимки Варна

(снимка: Orin Zebest)

Може би около два месеца ми отне да направя нещо, което на пръв поглед изглежда елементарно и става бързо - а именно да избереш 100 кадъра от 1500. В моя случай - сватбени снимки. Малко повече от две години от брака ми, реших да отпечатам стоте най-добри снимки от моята сватба. Вече бях измислил как ще ги подбера, даже бях споделил в блога ми. За първи път използвах система за онлайн отпечатване на фотографии от дигитален фотоцентър Фотоленд. Обещават, че хартиените им снимки издържат 100 години. Пък да видим!

Срещнах голямо затруднение със селектирането на снимките. Идеята беше да създам 10 тематични директории със снимки, но те станаха 20. И когато всъщност започнах да подбирам кои снимки да оставя и кои снимки да изтрия, много се измъчих - всички ми харесваха и едвам едвам избирах кои да изтрия. Въпреки това се осмелих да изтрия цели тематични директории със снимки - примерно портрети на роднините, или наздравицата със всеки един от гостите и връчването на подаръци, както и танците и някоя сватбена традиция - като "гонитбата" с питката и кокошката :)
В крайна сметка успях да достигна до бройката от 176 кадъра като за тези допълнителни 76 фотографии трябваше да правя още по-големи компромиси със себе си като почти наруших вътрешния си мир, хаха!

100 сватбени снимки. Най-накрая!

Вече си бях направил регистрация в сайта на Фотоленд и оставаше само да разбера как става ъплоуда на снимките. Приятно се изненадах като разбрах, че не трябва да намалям снимките, а можех да кача направо оригиналните файлове. Самото ъплоудване стана много бързо. В копирния модул на онлайн фотостудиото мога да избирам и в какви размери да се отпечатат снимките, мат или гланц, също и как да се осъществи доставката, дали директно до вратата, или да се вземе от офиса на куриера или направо от магазина на Фотоленд. Избрах последното, защото имах намерение да си взема и албум за снимките, а него предпочитах да го избера на място.

Направих заявката с надеждата, че печатът на снимките ще бъде добър. Не знам защо, но малко бях скептичен, предвид това, че за първи път използвам такава услуга. Но пък цената е добра, почти двойно по-евтино от фотостудиото, от където понякога поръчвам снимки. Когато отидох да приема поръчката си и видях снимките си отпечатани върху матова хартия, изглеждаха прекрасно. Каквото и да си кажем друго си е като си видиш снимка отпечатана върху фото хартия.

Предвид тази цифровизация от десетилетие насам, усещането от редене на снимки във фотоалбум, разглеждането му от време на време и самият факт, че докосваш снимката с ръка, е някак си доста по-богато чувство в сравнение с разглеждане на цифровата снимка на екрана на компютъра си. Бях го забравил това. А това си е и още един начин да съхраня тези скъпи моменти от живота ми.Така че не съжалявам, че съм отпечатал тези снимки и имам намерение да направя поръчка на още снимки, с които да запълня полупразните си фотоалбуми.


2 коментара:

  1. Браво Адаш!Наистина чувството да си извадиш леко прашния албум след някоя и друга година си е много приятно.Мисля че и аз трябва да последвам примера ти а и не само аз а всички хора ценящи скъпите мигове от своите животи.

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасен текст, поздравления и за новите 101 придобивки (100 снимки + албум)! И ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ!

    ОтговорИзтриване