30 януари 2011

Фестивален комплекс Варна FCCVARNA

Фестивален комплекс ВарнаФестивален и конгресен център - Варна
CC 09/2010 /снимка: Андрей Русев/

Време е за малко реклама!

Всъщност хайде времето да е малко повече, толкова, че да можем да покрием целия Фестивален и конгресен център във Варна в рекламни транспаранти. Даже има такива рекламни послания от рода на "7$ на час - стаж в САЩ", които стоят още от времената, когато ходих на студенски бригади в чужбина - значи има няма 9-10 години!

Каква е тази сграда, която наричаме Фестивален и конгресен център Варна или съкратено ФК (фе-ка, можем да добавим и "лии")? Тази информация може да намерите в официалния сайт на Фестивалния комплекс, където е написано цитирам:
- "Фестивален и конгресен център - Варна е един от символите на града, културно средище и притегателен център на културни и светски събития."
- "ФКЦ е лицето на България в такива престижни международни конгресни организации като ICCA, EFCT, AIPC и в единствената паневропейска верига от киносалони ЕВРОПА СИНЕМАС към Европейския съюз."

А сега нека отново Ви покажа няколко кадри на Лицето на България в международните културни и конгресни прояви:

Фестивален и конгресен център ВарнаФКЦ ВарнаЛюбовта е лудостФестивален и конгресен център - Варна

Да ви изглежда някакси като лош цигански опит да се опакова ФКЦ както Кристо Явашев опакова известни сгради по света? Тези снимки са от средата на септември 2010г., когато е краят на летния сезон, който се смята за най-силен за ефективна външна реклама съгласно предполагаемата рекламна политика на ФКЦ. А точно през лятото край тази част на града преминават стотици хиляди българи и чужденци. И какво да видят - притегателния център на светски и културни събития е толкова магнитично притегаленен, че рекламните транспаранти на билбордовете тип "Пиза" не са издържали и са се лепнали и яко опънали върху фасадата на тази забележителна сграда, символ на гр. Варна.

Цигания от класа. Добре, държавата не подпомага бюджета на ФКЦ, да предположим, че ръководството на ФКЦ сами трябва да осигуряват издръжката си, но защо смятат, че е необходимо да опаковат културния център на Варна с комерсиални транспаранти, които са пространи като черги върху фасадата? Толкова ли са зле, че не могат да намерят други ефективни начини?

В България е така - всеки сам се оправя, и затова сме на това дередже. Няма пари за култура, тя и културата ни една никаква. ФКЦ е частна собственост, майната му "културната" визия на Варна, и без това защо трябва да се правим на културни, след като това нещо не ни е познато?


2 коментара:

  1. братле, много готин блог и интересни неща пишеш... ще се радвам да разменим линкове, скивай ни на www.probvai.com
    можеш да ни пишеш на apresto@abv.bg

    ОтговорИзтриване