19 януари 2010

Фото: Цветни Цветове

саксийни цветяДимитровчета - повече на брой
CC 10/2009 /снимка: Андрей Русев/

димитровчетаДимитровче - едно на брой
CC 10/2009 /снимка: Андрей Русев/

хибискусРазцъфнала Китайска роза или още Хибискус
CC 01/2010 /снимка: Андрей Русев/

Димитровчетата ги имам от поне една година, тази зима им е втора, на пролет очаквам пак да се разрасне растението, така че към края на годината да има отново много цветове. Бяха подарък на Роси от майка й, която е голяма фенка на жълтото. Когато ги получихме все още майка й не ми беше тъща. Вече ми е. Тъща.

Хибискуса е пред оцеляване вкъщи, подарък ми е от сем. Дуневи, които междувременно се занимават с професионална фотография във Варна. И при тях тази саксия не вървеше като хората, но на пролет ще разсаждам.

Наскоро загубих две малки юки, които бях "изтръгнал" от умиращата голяма юка в офиса ни, бяха се хванали много хубаво, но ги изпуснах, мисля, че забравих да ги полея. За съжаление и слънце не им достига. Интересното е, че и едно кактусче, отново подарък на Роси, и то изчезна, мамка му. Това да умориш кактус е майсторство.

Тъй като съм фен на саксийните плевели, публикувам една статия от Блог Маса "Какви китки подаряваме" и какво значение имат те.

Някой ден, когато имам къща с плосък покрив, който надявам се брат ми ще го хидроизолира много добре и старателно, смятам да го озеленя!

И още нещо - благодарение на цветята и грижата към тях като един порядъчен мъж боря стреса. Все пак след сватбата трябваше да си намеря по-сериозно хоби, в което да се "усамотявам". Събира мислите, няма майтап! Помага!


3 коментара:

  1. Хибискуса обича да е на завет, виж да не си го сложил край някой прозорец или врата, които редовно отваряш.

    А моите кактуси цъфтят всяка година на южния прозорец на който съм ги сложила от '93-'94 г. насам ;) опитай така

    ОтговорИзтриване
  2. явно ще преместя Хибискуса, защото е на земята в близост до балконската врата, която е запечатана с хартиено тиксо - предполага се, че не духа, но може да има течение на въздушни маси от студените прозорци и топлината на радиатора

    проблема ми с прозорците, е че нямат широк перваз, а най-големият ми цветарски проблем се казва Макс Пейн Кавалера, млад мъжки котарак, чудовище и изрод в едно! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Цветалина1/22/2010 10:34 сл.об.

    и нашите хибискуси са на земята, но са на завет - определено му трябва нещо малко по-топло, явно до балконската врата не се чувства добре :)

    а прозорците винаги могат да станат с двойни первази - стига да имаш малко желание - в къщи сложихме едни Г-образни профили (от тия на които се слагат/окачват стенни рафтчета) и на тях закрепихме дъски които удвоиха ширината на первазите - сега са идеални поставки за цветя

    виж за котарака не мога да помогна ;)

    ОтговорИзтриване