22 декември 2009

Коледни картички по имейл = коледен спам

Весели мразници!
(грешката не е случайна)

С всеки изминал ден с наближаване на коледните и новогодишни празници забелязвам как в пощенските електронни кутии нараства броя на получените картички и поздравления. Честно казано получавам повече празнични имейли вместо спам. И всичките еднакви по смисъла, който носят - а именно: предпразнична отчетност, "трябва и аз да изпратя един имейл с пожелания, виж че другите го правят!". Почти не съм забелязал някой да ми е изпратил имейл с обръщение лично към мен. Това вече бих оценил като нещо повече от отчетност.
Както и да е, лично към мен или безлично отвсякъде, в началото ми беше интересно, но вече ми е достатъчно да прочета темата на писмото, за да знам, че имейла е за изтриване.

Но какво друго забелязах към днешна дата предвид изминалите вече 2 коледи в този офис, а именно това, че със всяка изминала година картичките изпратени по истинската поща намаляват. Не че бизнес партньори ни са намалели, ами по-скоро заради икономия от тяхна страна. Все пак сега сме в такива псевдо-кризисни времена, че да правиш икономия вече е правило и ежедневие, докато едно време се чудиш колко по-луксозно и по-уникално да изглежда твоята коледно-новогодишна картичка. Горките рекламни агенции, това мога да кажа аз! Сигурно доста фирми няма да имат празнична сувенирна реклама от онази с луксозна хартиена, по възможност от по-дебел картон торбичка, пълна с брандирана химикалка, дебел тефтер с корици от изкуствена кожа и кубче листчета, всичките до едно брандирани, като задължително е да присъства и стенен календар, след като вече си бил убеден от рекламната агенция, че трябва да е супер луксозен и лъскав, за да се отличава от останалите и единствено той да бъде закачен на стената.

Въпреки всичко да спомена какво му е хубавото на "кризиколедата" - докато всеки се чуди каква празнична картинка да изпрати на своя mailing list, спестявайки някой друг лев от истинска картичка, която дори би могла да бъде от серията на UNICEF, или е ограничил рекламния бюджет за Коледа до толкова, че да има задължения към обслужващата рекламна къща, то в същото време е голяма рядкост и радост за получателя да получи истинска картичка или някой друг брандиран сувенир. А колкото са по-малко получените такива, толкова повече впечатление ще направят те на получателя им. Съответно и толкова повече полза ще носят те на подателя!

А, има още едно нещо - не се учудвайте ако получавате истински картички само от бизнес партньори, които намират и използват всевъзможни начини да напомнят за себе си и за задължението, което имате да изчистите към тях.

Весели мразници и от мен!


6 коментара:

  1. Не си прав. Тази година във фирмата изработихме (занимаваме се с уеб дизайн) няколко вида коледни картички за бизнеса и за нашите приятели. Правихме ги с много желание, но хей - не можеш на 100 човека да изпратиш индивидуални послания! Аз се придържам към идеята за електронни картички не толкова заради това, че ме мързи да купя от магазина такива, а 1.защото е малко по-екологично от хартиения вариант и 2. когато имаш да разпращаш картички на много хора не можеш да си позволиш картичка от 2 лв (а наистина красиви за левче не съм виждала - в БГ наистина няма хубави картички по 20 в опаковка на прилична цена). И не на последно място - ако наистина мислиш,че всички пращат коледните картички от задължение - хей, послушай малко коледни песнички :) Може пък да ти дойде коледното настроение :)

    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  2. какво да ти кажа, заливат ме с коледни имейли, не е до настроение, вярно че леко съм скаран с празниците от този характер, но считат, че повечето го правят като бизнес ангажимент, който трябва да изпълнят. това една идейка ме дразни.

    ОтговорИзтриване
  3. В бившата ми фирма електронните картички се превърнаха в едно добро дело. От една страна си спестихме цялата галимация по надписване и разпращане на около 300 бр/година, от друга страна парите за картичките и марките и т.н. бяха използвани за дарение за един детски дом.

    Сегашния ми работодател все още предпочита хартиения вариант, но на всичките беше залепено едно клиширано пожелание - по-скоро като бизнес задължение от колкото като жест на уважение за празниците.

    А лично аз изпратих няколко електронни картички, но всички бяха лични.

    за мен това беше достатъно. Електронния и хартиения спам и без това ни заливат от всякъде.

    ОтговорИзтриване
  4. това, че сте използвали спестените средства за дарения и похвално, но в повечето фирми такива средства се даряват на лизингодателите, все пак шефовете имат скъпи коли да изплащат!

    Явно догодина и аз ще изпратя някоя друга лична картичка - по-добре 20 лични, отколкото 200 безлични!

    ОтговорИзтриване
  5. Темата, която си засегнал е в пряка обвързаност с всичко, което се разисква в областта на маркетинга и рекламата през последните 3-5 години - всички ние (потребителите) виждаме всекидневно толкова много рекламни послания навсякъде окколо нас, че ставаме слепи за тях. Единственият начин рекламните комуникации да продължат да съществуват и да носят ползите, за които се плаща е те да бъдат нестандартни и различни. Това е и причината Gierrilla маркетингът да е толкова хитов напоследък!

    ОтговорИзтриване
  6. .... има фирми, които се занимават с персонализиране на еднотипни съобщения, така че те да изглеждат персонално написани и не вземат кой зае какви пари за услугата. Ако (искаш) се налага все пак можеш да изпратиш 200 лични картички :-)

    ОтговорИзтриване