29 април 2011

Непрофесионалните професионалисти

Понякога добре изглеждащите идеи не завършват със щастлив край!
(снимка: RCalloway)


Някой беше казал, че когато на пазара има друга фирма, която произвежда същите продукти или предлага същата услуга, то тази конкуренция е полезна за развитието на твоята фирма. Защото ще се стремиш да внедряваш иновации в производството или да подобряваш качеството на услугата и дори да предлагаш допълнителна стойност за същата цена само и само ти да си по-напред от твоя конкурент.
Ако се запознаем с определението за конкуренция в Уикипедия, то конкуренцията е термин, който обхваща идеята за индивиди и фирми, които се стремят към по-голям дял от пазара за продажба или закупуване на стоки и услуги.

Съществуват различни способи за заемане на по-голям дял от пазара. Каквито и да са способите, рекламата е необходима през цялото време. Задължително средство за една уважаваща себе си компания, която желае да се развива, е присъствието й в интернет пространството посредством уеб сайт със собствен домейн. Тази презентационна страница за компанията е нейният корпоративен сайт. Това е и нейният дигитален офис. Повтарям офис.

Хайде сега си представете един стандартен офис във физическото пространство, който е брандиран с логото и цветовете на компанията. И там някъде, върху нещо си, че може и върху цяла стена, примерно в заседателната зала, има реклама на конкурентната фирма. За да е по-интересна картинката - нека рекламите да са няколко на няколко конкурента на нашата фирма-герой в тази публикация.

Ако сте успели да си го представите - същото е и когато видите корпоративен сайт, където е внедрен рекламен скрипт на Google Adwords. А механизъма на работа на рекламите на чичо Гугъл е толкова развит и със шесто чувство, че се показват реклами, които да са много сходни със съдържанието на сайта - в случая те всичките са на конкурентни фирми.

И какво става сега. Потенциалния клиент е влязъл във Вашия корпоративен сайт, за да се запознае с дейността на фирмата, продуктите, евентуално да поиска ценова листа. Дотук много сте се постарали и финансово, и физически, този клиент да посети вашата страница. Та същият този наш дигитален герой разглежда страницата ви с галерия на изпълнени обекти и нещо му разсейва погледа - добра написана текстова реклама с добри обещания. И хоп - клиентът ви се изпарява на мига, в който кликва на платената реклама. Да, този който е поставил този рекламен скрипт в сайта ви ще получи няколко цента за това, че някой е кликнал върху реклама, публикувана в сайта ви, но в същото време сте загубили:
- първо: да спечелиш един посетител в сайта ви струва минимум 0,20лв.
- второ: очаква се, че сайта ви е толкова добре направен и съдържателен, че очаквате всяко посещение да е спечелен клиент и не само спечелен, но и вече убеден - а изработката на корпоративния сайт и поддръжката му струва пари.
- и трето: този клиент можеше да направи такава поръчка, че от днешния ден до края на 2020г. да работите винаги на печалба!

Много се отнесох, но реалността е такава.

С едно изречение: никога във вашият корпоративен сайт не публикувайте реклама на фирми с идентична дейност!
А ако вие сте клиент и сте избрали фирма, погледнете сайта й, ако има платени реклами на конкурентни фирми - считайте изборът си за грешен, попаднали сте на непрофесионален професионалист!


Няма коментари:

Публикуване на коментар